Home » Știință » O băutură halucinogenă, veche de mii de ani, poate stimula producerea de noi neuroni. ”Suntem uimiţi de rezultate”

Publicat: 02.07.2016
Timp de sute, chiar mii de ani, şamanii din Amazon au protejat sănătatea localnicilor utilizând o băutură halucinogenă, capabilă să trateze afecţiunile fizice şi psihice.

Cunoscută sub denumirea de ayahuasca, acest medicament conţine un compus psihoactiv, numit DMT, care este utilizat în diminuarea simptomelor depresiei şi a altor boli mintale. Deşi cercetătorii nu au reuşit să descopere majoritatea secretelor din spatele plantelor miraculoase, cercetătorii din Beckley/ Sant Pau, în colaborare cu Spanish Medical Research Council, au descoperit că unul dintre compuşii din ayahuasca poate stimula producerea de noi neuroni.

Afecţiunii precum Alzheimer sau dereglările cognitive, care sunt asociate cu dispariţia neuronilor din zonele cheie ale creierului, ar putea fi tratate cu băutura miraculasă. De exemplu, la personele care suferă de Alzheimer deseori se produce şi micşorarea hipocampusului (parte a creierului care este utilizată pentru învăţat şi memorie). O echipă de cercetători condusă de Jordi Riba a reuşit să stimuleze dezvoltarea celulelor stem din hipocampus, atât în cazul neuronilor maturi, cât şi a celor tineri, prin combinarea a doi compuşi din ayahauasca: harmina şi tetrahydroharmine.

Fondatorul şi directorul fundaţiei Beckley a declarat: ,,Suntem uimiţi de rezultate, faptul că am reuşit să producem noi celule care par a fi extrem de prolifice este impresionant”.

Deşi descoperirea arată promiţător, cercetătoarea Jordi Riba a declarat: ,,este prematur, experimentul a fost realizat într-o farfurie nu l-am realizat încă in vivo. Dar dacă este atât de bun pe cât pare, ar putea fi un indicator pentru noile tratamente pentru afecţiunile cognitive”.

,, Faptul că am creat celule care se regăsesc în hipocampus este un lucru bun deoarece există o speranţă pentru tratarea alzheimer-ului. Este prematur să spunem că va funcţiona, dar el indică acest lucru,” a adăugat ea.

Privind în viitor, profesorul Feilding explică că ,,aceasta este doar prima fază”, adăugând faptul că următorul pas ar fi copierea rezultatelor folosind compuşi din ayahuasca, inclusiv DMT, înainte ca acesta să fie testat în organismul uman.

,, Aş vrea să îl încerc şi cu LSD,” a spus ea. ,, Nu aş fi surprinsă dacă ar ieşi aceleaşi rezultate,” a adăugat ea.

Probele stiinţifice ale beneficiilor drogurilor în cazul afecţiunilor cognitive încep să se extindă, cercetătoarea speră să demareze un nou studiu care să-i confirme teoria despre beneficiile LSD.