Home » Știință » Hubble a surprins ”bătaia inimii” Nebuloasei Crabului. Imagini VIDEO fascinante

Hubble a surprins ”bătaia inimii” Nebuloasei Crabului. Imagini VIDEO fascinante

Publicat: 09.07.2016
Ce este în interiorul unei nebuloase? Telescopul spaţial Hubble a ajuns în sfârşit în inima celei mai fotografiate nebuloase din spaţiu, Nebuloasa Crabului.

Pentru prima oară, astronomii au putut fotografia ce se află în interiorul unei formaţiuni cosmice. O stea care a explodat şi care se învârtea  chiar în mijlocul Nebuloasei Crabului a fost observată de telescopul spaţial Hubble. Experţii afirmă că forţa stelei care a explodat este atât de puternică, încât poate face 30 de rotaţii complete pe secundă. Forţa este de 10 miliarde de ori mai puternică decât oţelul.

Nebuloasa Crabului a apărut în urma exploziei unei supernove.

„Este plină de filamente misterioase care nu sunt numai extrem de complexe, dar se pare că au şi mai puţină masă decât ce a ieşit din supernova iniţială şi o viteză mult mai ridicată decât se aşteapta de la o explozie liberă”, afirmă NASA.

Dimensiunea sa este de circa 10 ani-lumină.

Steaua din centrul Nebuloasei are aceeaşi masă precum Soarele. Cu ajutorul camerelor lui Hubble au fost capturate detalii ale nebuloasei, precum gazul strălucitor şi radiaţia în strălucire albastră.

O violenţă cosmică a fost, de asemenea, observată în interiorul nebuloasei. Experţii spun că steaua neutronică se mişcă cu jumătate din viteza luminii şi cauzează valuri care transformă vântul în particule energetice.

Aceste rezultate sunt ceva ce niciun om nu a mai văzut vreodată până acum. Deşi studierea  „bătailor inimii” nebuloasei, a fost propusă cu ceva timp în urmă, doar acum astronomii au obţinut o imagine a interiorului nebuloasei.

Sursa: Nature World News