Home » Știință » Un fenomen FASCINANT a fost observat pe suprafaţa Soarelui – FOTO

Un fenomen FASCINANT a fost observat pe suprafaţa Soarelui – FOTO

Publicat: 15.07.2016
Savanţii spun că evenimentul ar putea produce, în unele situaţii, pagube pe Terra.

Cercetătorii NASA au detectat pe suprafaţa Soarelui o pată întunecată de dimensiuni impresionante. Specialiştii spun că acest fenomen nu reprezintă un pericol important pentru planeta noastră, pentru că este o uriaşă gaură coronală ce apare în mod normal în atmosfera solară la un anumit interval de timp.

Conform oamenilor de ştiinţă americani, asemenea cavităţi marchează puncte cu densitate scăzută, în care câmpul magnetic al Soarelui se deschide şi permite materiei din componenţa atmosferei solare să fie propulsată în spaţiul cosmic. Din acest motiv, în aceste regiuni există mult mai puţină plasmă decât în zonele învecinate, făcându-le să aibă acea aparenţă întunecată pe care au observat-o astronomii NASA.

Blogger-ul Tom Yulsman a folosit o serie de imagini obţinute de specialiştii Agenţiei Spaţiale Americane pentru a crea o scurtă animaţie a fenomenului inedit surprins recent pe suprafaţa Soarelui. Iată ce a ieşit:

Sursa:sciencealert.com

,,Găurile coronale sunt sursa vânturilor foarte puternice care propulsează particule solare de trei ori mai repede decât vânturile produse în mod obişnuit pe suprafaţa Soarelui”, susţin cercetătorii NASA. De asemenea, savanţii au mai spus că găurile coronale pot apărea în orice zonă a atmosferei solare, se pot produce pe o durată de câteva săptămâni până la câteva luni şi pot ocupa chiar şi un sfert din suprafaţa totală a astrului solar.

Deşi nu reprezintă un pericol important pentru planeta noastră, găurile coronale pot cauza, totuşi, probleme pe Terra. ,,Vânturile solare eliberate din aceste cavităţi se pot transforma în furtuni solare, ce afectează activitatea sateliţilor şi a sistemelor de comunicaţie radio”, au adăugat oamenii de ştiinţă americani.

Vă mai recomandăm şi: NASA a filmat impactul dintre o cometă şi Soare! (VIDEO)

A fost înregistrată muzica emisă de astrul solar

De ce nu cad toate cometele în Soare?