Home » Știință » Cercetătorii au descoperit legătura dintre părul roşcat şi riscul crescut al apariţiei celei mai agresive forme de cancer

Publicat: 26.07.2016
Majoritatea persoanelor roşcate, natural, au pielea albă şi pistrui, însă aceste trăsături cresc riscul apariţiei cancerului de piele.

Persoanele cu părul roşcat au în ADN-ul lor două copii ale unei gene particulare, gena MC1R. Această genă contribuie la producerea de melanină, proteina din pielea umană care ne protejează de razele UV, emise de soare. Deşi înfătişarea nu este asemănătoare cu cea a unei persoane roşcate, persoanele care au această genă pot avea un risc crescut de dezvoltare a cancerului de piele.

Este cunoscut faptul că persoanele roşcate sunt predispuse să dezvolte melanom, dar noile studii pot dovedi că riscul crescut este asociat cu numărul de gene descoperit în mai multe forme de cancer. De asemenea, cercetătorii au demonstrat că, deşi multe persoane nu prezintă particularităţile unui păr roşcat, acestea au în compoziţia ADN-lui lor o copie a genei care creşte riscul apariţiei cancerului de piele

,,Toate persoanele, nu numai cei cu tenul palid, ar trebui să se protejeze de soare. Este cunoscut faptul că persoanele cu părul roşcat sunt predispuse să formeze cancer de piele, dar acum este pentru prima oară când a fost dovedit că genele au legătură cu diferitele forme de cancer,” a declarat doctorul David Adams, liderul studiului.

Aşadar, persoanele care nu au părul roşcat, dar au în compoziţia ADN-ului gena sunt expuşi aceluiaşi risc de dezvoltare a celulelor canceroase precum persoanele cu părul roşcat.