Home » Știință » Cristalul care se vindecă precum un om. După ce a fost crăpat în în două s-a refăcut în doar 24 de ore

Publicat: 13.10.2016
Cercetătorii au proiectat un cristal care se vindecă singur fără nicio intervenţie chimică sau biologică.

Cristalul se bazează pe propria sa structură moleculară şi contactul fizic pentru a  vindeca, proces similar cu cel al organismului în cazul tăieturilor de pe piele.

Polimerii de auto-vindecare au fost subiectul cercetărilor savanţilor pentru mai mult de 10 ani, până acum fenomenul a putut fi observat doar în materiale moi precum cauciucul sau plasticul.

Cristalele galbene deschis de mărimea unghiei unui bebeluş şi cu o grosime de 5 milimetri au fost crescute în laborator de către Patrick Commins, asociat postdoctoral din cadrul NYU Abu Dhabi.

Commin a afirmat că lucrul cu cristale disulfurice dipiridamole tiurame a fost inspirat de relaţia dintre atomii de sulf şi polimeri moi, care tind să curgă către atomii de sulf  şi să se lipească de ei cu uşurinţă, rezultând auto-repararea.  El a decis că doreşte să testeze aceiaşi legătură şi în cazul cristalelor.

,,Atunci când un cristal se rupe, toţi sulfurii încep să se mişte, iar atunci când sunt presaţi îşi refac legăturile şi se vindecă,” a explicat Commins.

Commins afirmă că bucata de cristal a fost spartă de o maşinărie specială, care are capacitatea de spargere a obiectelor mici în bucăţi definite. Cele două părţi ale cristalului au fost puse în contact una cu cealaltă la temperatura camerei. După 24 de ore, cristalul era din nou întreg. Singurul defect era o urmă superficială lăsată de crăpătura de pe mijloc.

Sursa: Geologyin