Home » Știință » Ce spune căscatul despre creierul tău?

Ce spune căscatul despre creierul tău?

Publicat: 15.10.2016
Un studiu efectuat pe un eşantion de 29 de specii a evidenţiat o legătură între durata căscatului şi mărimea şi complexitatea creierului, sprijinind ipoteza că acest act serveşte pentru a „răcori” creierul.

Oamenii de ştiinţă de la State University of New York at Oneonta (SUA) au descoperit că animalele cu creier mic, cu mai puţini neuroni în scoarţa cerebrală, aveau căscaturi mai scurte decât animalele cu creier mare, cu mai mulţi neuroni corticali, conform acestui studiu, care a fost preluat pe site-ul revistei Science.

Primatele au manifestat tendinţa de a căsca mai mult decât nonprimatele, iar fiinţele umane au înregistrat cea mai mare durată medie a căscatului. În contrast, căscaturile şoarecilor au durat cel mai puţin.

Acest studiu sprijină ipoteza conform căreia căscatul are un important rol fiziologic.

Sursa: Rador