Home » Știință » Eveniment astronomic IMPORTANT în această noapte. Cum puteţi vedea Orionidele?

Eveniment astronomic IMPORTANT în această noapte. Cum puteţi vedea Orionidele?

Publicat: 20.10.2016
Ploaia de meteori Orionide se îndreaptă către Pământ, acesta va putea fi observate pe cerul senin între 20 şi 21 octombrie.

Provenită din coada cometei Halley, ploaia de meteori va începe activitatea maximă pe 20 octombrie şi va scădea în intensitate, până pe 14 noiembrie. Fluxul va fi, în medie, între 20 şi 25 de meteoriţi pe oră, fiecare străbătând cerul cu 66 de kilometri pe oră. Pot fi şi 60 de meteori pe oră.

Pentru a putea observa fenomenul, persoanele interesate trebuie să caute constelaţia Orion din emisfera de Nord. ,,Orionidele sunt printre primele cinci cele mai importante ploi de meteori ale anului,” a declarat meteorologul din cadrul AccuWeather. Brian Lada.

Dacă cerul va fi senin şi lumina lunii nu va fi intensă, spectacolul ceresc va putea fi urmărit în toată splendoarea sa.

Dacă doriţi să observaţii meteorii cu ochii voştri trebuie să ieşiţi în afara oraşului şi să priviţi cerul minim o oră. Se recomandă să priviţi la zeni (deasupra capului), potrivit Observatorului Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”.

Cu cât locul de unde observaţi este mai întunecat, adică nu aveţi lumini împrejur, cu atât veţi vedea mai mulţi meteori. Dacă nici Luna nu se află pe cer, puteţi observa în condiţii ideale meteorii.

Atunci când cometa Halley trece prin sistemul solar se încinge la bază. Diferenţa de temperatură dintre zonele reci ale spaţiului şi părţile cometei care sunt încălzite de lumina solară din departare este atât de extremă încât părţi din miezul său îngheţat sunt sublimate, ceea ce înseamnă că gheaţa se transformă în gaz.

Suflul gazos propulsează segmente solide în spaţiu, dintre care unele se îndreaptă şi către Pământ.

Sursă: IFL Science , Observatorului Astronomic ”Amiral Vasile Urseanu”