Home » Știință » Opt moduri ÎNFRICOŞĂTOARE prin care Pământul ar putea fi distrus

Opt moduri ÎNFRICOŞĂTOARE prin care Pământul ar putea fi distrus

Publicat: 20.11.2016
Viaţa există pe Pământ datorită atmosferei, a proximităţii faţă de Soare, precum şi alte coincidenţe care permit creaturilor de pe Terra să supravieţuiască şi să evolueze. Însă, toate lucrurile bune au un sfârşit.

Într-o bună zi, planeta Pământ nu va mai fi locuibilă, din cauza unor fenomene care pot avea loc peste miliarde de ani sau în orice alt moment. Iată câteva fenomene astrofizice propuse de cercetători prin intermediul cărora Pământul ar putea fi distrus.

1. Miezul topit din centrul Pământului ar putea să se răcească

Sursa: 123.fr

Pământul este înconjurat de un câmp magnetic protectiv numit magnetosferă. Câmpul magnetic este generat de rotaţia Pământului, care învârte un înveliş lichid din fier şi nichel în jurul unei bile de metal solide (miezul intern), formând un dinam gigantic electric. Magnetosfera deformează particulele energetice care sunt emanate din Soare, schimbându-şi forma şi mărimea în timp ce este lovită.

Fluxul de particule încărcate energetic, rezultat ce intră în aerul de pe Pământ, provoacă formarea aurorelor boreale. Dacă miezul Pământului şi-ar pierde magnetosfera, atmosfera ar exploda în spaţiu. De exemplu, Marte a avut în trecut particularităţi asemănătoare Pământului, însă a avut parte de aceeaşi soartă cu miliarde de ani în urmă.

2. Soarele ar putea începe să se stingă şi să se expandeze

Sursa: 123.fr

Soarele şi poziţia Pământului faţă de acesta reprezintă factorii principali ai existenţei umane pe Terra. Însă conform astronomiei, Soarele este o stea care în cele din urmă se va stinge. În prezent, Soarele se află la mijlocul existenţei sale, convertind hidrogenul în heliu prin intermediul fuziunii. Însă peste miliarde de ani, Soarele va rămâne fără hidrogen şi va fuziona doar heliu. Reacţia obţinută, mult mai plină de energie, va împinge straturile Soarelui către exterior şi posibil ca Pământul să fie atras către el. O altă ipoteză sugerează că expansiunea Soarelui va împinge Pământul de pe orbita sa, în cele din urmă acesta va îngheţa din cauza lipsei luminii solare.

3. Pământul ar putea fi împins către o orbită mortală

Deseori planetele sunt împinse în afara sistemului lor solar în timp ce se formează.  Conform unor simulări recente, planetele singuratice sunt mult mai multe decât stelele din Calea Lactee, cu una la 100.000. Una dintre aceste planete singuratice ar putea intra în sistemul nostru solar şi ar propulsa Pământul pe o orbită neospitalieră. Planetele de dimensiuni mari ar putea arunca Pământul în afara sistemului solar sau ar putea provoca coliziunea Pământului cu una dintre planetele apropiate, precum Venus sau Mercur. Devenind o planetă singuratică, Pământul ar fi o bilă de gheaţă.

4. O planetă singuratică ar putea lovi Pământul

Sursa: 123.fr

Cu 4,5 miliarde de ani în urmă, o planetă de dimensiuni mici s-a lovit de o planetă imensă din sistemul nostru solar, astfel s-a format Pământul şi Luna sa. Un nou impact de acest tip ar putea împrăştia rămăşiţe prin tot sistemul solar, iar Pământul s-ar topi în întregime. După ce noua planetă se va forma şi se va răci, nimeni nu va şti dacă va fi locuibilă.

5. Asteroizii ar putea bombarda planeta

Sursa: 123.fr

Rocile din spaţiu pot fi distructive, una dintre ele probabil a produs extincţia dinozaurilor, însă pentru ca Pământul să fie distrus ar fi nevoie de mulţi asteroizi. Evenimentul s-ar putea produce timp de sute de milioane de ani după formare, Pământul a fost bombardat de asteroizi. Impactul a fost atât de puternic încât oceanele au fiert timp de un an. În acele vremuri, doar microbii unicelulari rezistenţi la temperaturi puternice au rezistat. Formele de viaţă existente pe Pământ astăzi nu ar rezista unor condiţii extreme. Temperatura aerului ar putea ajunge la 482 de grade Celsius.

6. Pământul ar putea trece prin apropierea unei găurii negre

Sursa: 123.fr

Cercetătorii nu au suficiente informaţii despre găurile negre, dar ştiu că sunt atât de dense încât nici lumina nu poate scăpa dacă se află în orizontul lor. De asemenea, experţii consideră că găurile negre gravitează în spaţiu fără a avea o traiectorie cunoscută, precum planetele singuratice. Astfel, o mică gaură neagră ar putea trece pe lângă Pământ sau pe lângă Lună provocând probleme grave. Dacă lumina nu poate scăpa din găurile negre, cu siguranţă nici Pământul nu ar putea.

7.Atmosfera Pământului ar putea fi distrusă de exploziile de radiaţii gama

Radiaţiile gama sunt unele dintre cele mai puternice fenomene din univers. Majoritatea se produc atunci când stelele mari se prăbuşesc şi dispar. O singură izbucnire ar putea emite mai multă energie decât Soarele de-a lungul existenţei sale. Energia are potenţialul de a eradica stratul de ozon şi de a inunda Pământul cu lumini ultraviolete periculoase, provocând o răcire rapidă a Pământului.

8.Universul s-ar putea dezintegra în urma unui Big Bang final

Ipoteza care stă la baza afirmaţiei se bazează pe faptul că materia neagră împinge universul cu o viteză destul de puternică. Dacă această viteză continuă să accelereze peste 22 de milioane de ani, forţa care ţine atomii împreună ar putea ceda, iar toată materia din univers s-ar putea dizolva în radiaţii.