Home » Știință » Marte a fost lovit recent de către mai mulţi meteoriţi. Descoperirea oferă informaţii cu privire la mediul în care vor trăi primele colonii ale planetei Roşii

Publicat: 11.02.2017
Marte a fost lovit de către sute de meteoriţi care au lăsat în urmă cratere imense. Aceste coliziuni ar putea spulbera şansele omenirii de colonizare a planetei Roşii.

În urma ultimelor observaţii realizate de Mars Reconnaissance Orbiter al NASA, cercetătorii au descoperit că regiunea Tharsis de pe Marte a suferit numeroase coliziuni cu meteoriţi. Iniţial, zona a fost detectată de către Mars Context Camera, cercetătorii consideră că ciocnirile au avut loc între anii 2008 şi 2014. În urma imaginilor înregistrate în 2016 de camera HiRISE, experţii au aflat adevărata cauza a impactului.

În imagine apar două cratere mari şi alte 30 de cratere de dimensiuni reduse, dezvăluind faptul că un meteorit a intrat în atmosfera planetei, iar bucăţi de rocă s-au prăbuşit pe suprafaţă. Imaginile furnizează informaţii despre frecvenţa impactului meteoriţilor şi joacă un rol important în analizarea straturilor de sol din interiorul planetei.

Credit: NASA/JPL-Caltech/Univ. of Ariz

În 2030, omenirea va încerca prin intermediul SpaceX Interplanetary Transport System să stabilească prima colonie pe Marte, însă zona va fi extrem de periculoasă.

Atmosfera planetei Marte este de aproximativ 100 de ori mai subţire decât cea a Pământului, astfel meteoriţii care pătrund în atmosfera planetei nu au timp să ardă încât să îşi reducă dimensiunile considerabil.