Home » Știință » Un fenomen chimic care i-a contrariat pe savanţi a fost descoperit cu ajutorul RMN-ului

Publicat: 21.02.2017
Cu ajutorul tehnologiei de ultimă generaţie, cercetătorii au putut observa restructurarea unei melecule atunci când trece de la starea lichidă la starea solidă. De asemenea, trece la structura iniţială când devine soluţia devine din nou lichidă.

Profesorul Steven P. Brown, de la Universitatea Warwick, alături de colegii lui, a descoperit că structura supramoleculară a unui derivat de guanozin poate fi diferită de la trecerea de la starea solidă la soluţie şi invers, informează Science Daily.

Această descoperire contrazice ceea ce se cunoştea până acum, în sensul că structurile moleculare pe bază de legături intermoleculare cu hidrogen rămân neschimbate indiferent de starea de agregare.

Fenomentul a putut fi observat cu ajutorul rezonanţei magnetice nucleare (RMN).

Brown a precizat că „accesul la RMN ne-a dat posibilitatea de a vedea cu precizie chimică modul în care moleculele de guanozin se aranjează, prezentând feneomenul surprinzător al schimbării în structură atunci când aceasta se schimba de la lichid la solid şi de la solid la lichid”.

Guanozinele sunt compuşi chimici importanţi în biochimie, ajutând la procese precum sinteza acizilor nucleici şi a proteinelor, fotosintezei şi contracţiei musculare. Mai este folosit în tratamente antivirale, precum în tratamentul împotriva herpesului şi a HIV-ului. Aşadar, îneţelegerea acestor fenomene care implică derivaţii de gunazoid este esenţială în elaborarea de noi tratamente mai eficiente.

Fenomen ciudat într-un oraş rusesc. Un fluviu a devenit roşu sângeriu

Un produs chimic cunoscut inversează simptomele îmbătrinirii. Oamenii de ştiinţă îl consideră”magic”.

După 70 de ani de cercetări, experţii au reuşit să creeze o moleculă cu formă triunghiulară în laborator