Home » Stiinta » Furtunile hexagonale de pe Saturn pot fi observate în cele mai recente imagini realizate de sonda Cassini-Galerie Foto

Autor: Oana Bujor 03.01.2017
Noi imagini publicate de NASA prezintă furtunile hexagonale imense de la polul nordic al planetei Saturn , precum şi inelele gigantice care ii fascinează pe astronomi de peste 30 de ani.

Atmosfera planetei este în continuă schimbare cu vânturi foarte puternice şi ocazionale furtuni, spune NASA.

,,În jurul polului nord se află un vârtej de nori format de vânturile puternice de pe Saturn,” spun experţii NASA.

Deşi polii planetei se află în centrul acestei activiţăţi, nu tot ce se află în această zonă se deplasează în mişcări circulare. Inelele sunt alcătuite din particule de gheaţă care se ciocnesc continuu una de cealaltă, informează Mail Online.

Ultimele imagini prezintă regiunea polului nordic al planetei compus din vârtejuri. Datorită misiunii îndelungate a sondei Cassini, cercetătorii au reuşit să studieze modul în care se schimbă atmosfera şi inelele planetei în timp.

Misterioasele hexagonuri de la polul nordic al planetei au o lăţime de 32.190 de kilometri. Haxagonul este format dintr-o făşie de vânturi formate deasuprea atmosferei care îi conferă această formă diferită