Home » Știință » Noi informaţii spectaculoase despre sistemul TRAPPIST-1, unde se află cele şapte planete asemănătoare Pământului

Publicat: 13.03.2017
Noul sistem TRAPPIST-1 ar putea reprezenta cea mai bună şansă pentru ca omenirea să descopere viaţă extraterestră. Localizat la 40 ani lumină depărtare de Terra, sistemul conţine şapte planete stâncoase, trei dintre ele având condiţii favorabile vieţii.

Pentru a observa, în detaliu, noul sistem, NASA a redirecţionat sonda Kepler pentru a monitoriza sistemul din 15 decembrie 2016 până pe 4 martie, iar informaţiile obţinute au fost făcute publice, notează IFL Science.

Informaţiile vor fi utilizate de astronomi pentru studierea şi perfecţionarea măsurătorilor realizate asupra planetelor, inclusiv orbita şi mărimea lor. TRAPPIST-1h este singura a cărui masă şi orbită nu este cunoscută încă. Informaţiile vor continua să fie procesate până în luna mai. Kepler a urmărit sistemul timp de 75 de zile , timp în care a observat că perioada de orbitare este cuprinsă între 1,5 zile şi 20 de zile.

Mai jos puteţi observa primele informaţii oferite de Kepler despre orbita, masa, nivelul de radiaţii şi distanţa faţă de stea a fiecărei planete din sistemul TRAPPIST-1.

Credit: NASA