Home » Știință » Cum a reuşit un muzician să facă o descoperire COLOSALĂ. Particulele extraterestre se află pretutindeni, deşi experţii au susţinut că acestea nu pot rezista contaminării umane

Publicat: 16.03.2017
După zeci de ani în care cercetătorii au încercat să afle ce se întâmplă cu particulele din spaţiu care pătrund în atmosfera Pământului, muzicianul Jon Larsen a reuşit să descopere că particulele se regăsesc în multe zone populate de oameni: clădiri, parcări, trotuare.

O echipă de cercetători au confirmat că pe acoperişiurile şi pe alte zone ale clădirilor se acumulează praf extraterestru, notează NY Tmes.

Muzicianul de jazz din Norvegia şi-a petrecut ultimii opt ani cercetând clădirile pentru a descoperi particule extraterestre. În urma cercetărilor, Larsen a realizat o carte în care a inclus imagini cu ,,vizitatorii extratereştri” şi metodele prin care îi poţi deosebi de celelalte particule.

,,Cred şi sper că această carte va fi precursoarea unui fenomen,” spune Larsen.

Pasionaţii de astronomie care urmăresc cerul noaptea cunosc faptul că stelele căzătoare elimină particule care ajung în atmosfera terestră. Cercetătorii susţin că aceste reziduuri nu depăşesc grosimea unui fir de păr. Cunoscuţi cu denumirea de micrometeoriţi, aceştia ajung pe suprafaţa terestră des, dar sunt extrem de greu de deosebit de celelalte particule.

Particulele sunt rămăşiţe rămase în urma naşterii sistemului solar, însă unele conţin materie din afara sistemului nostru solar

În general, cercetătorii, au descoperit micrometeoriţi în zonele izolate din Antarctica. În anii 1940 şi 1950, cercetătorii au încercat să descopere astfel de particule şi în zonele populate, însă s-au dat bătuţi afirmând că există prea multă contaminare umană.  În cadrul unui interviu, Matt J. Genge, profesor de geologie şi unul dintre autorii studiului, a declarat că toate particulele care supravieţuiesc tranziţiei atmosferice ajung la o cantitate de 4.000 de tone anual sau mai bine de 10 tone pe zi.

În 2009, Larsen se afla la o casă din Oslo şi încerca să cureţe masa de pe verandă de praf, atunci o particulă luminoasă i-a atras atenţia. ,,Strălucea în lumina soarelui,” spune Larsen. Intrigat, muzicianul a dorit să cerceteze particula, suspectând că ar putea proveni din spaţiu. A adunat mostre din Oslo şi din nenumărate ţări de pe glob. Însă după primele încercări nu a reuşit să descopere niciun micrometeorit ,,Nu descoperisem niciun micrometeorit, era extrem de frustrant,” spune Larsen.

Apoi, Larsen a schimbat tactica şi a început să clasifice fiecare particulă pentru a reuşi să le elimine pe cele contaminate şi pentru a-şi creşte şansele de a descoperi micrometeoriţi. În 2015, geologul Genge a analizat una dintre particulele lui Larsen şi a confirmat faptul că provin din afara planetei noastre.

,,După ce am ştiut cum să-i deosebesc, am descoperit sute,” spune Larsen.

Cercetătorii au afirmat că până în prezent Larsen a descoperit 500 de micrometeoriţi, în urma cercetărilor amănunţite au aflat că aceştia provin din 48 de zone extraterestre.