Home » Știință » Descoperire uimitoare a acceleratorului de particule de la CERN: un sistem nemaivăzut de cinci particule

Publicat: 20.03.2017
Cu ajutorul acceleratorului de particule ”Large Hadron Collider” (LHC), cercetătorii au reuşit să observe fenomene inedite.

Unul din aceste fenomene este reprezentat de o nouă descoperire: cinci particule, sau faze, într-o singură observaţie, notează Futurism.

Descoperirea unei singure faze a materiei este în sine excepţională, drept urmare această descoperire a depăşit orice aşteptare.

Fiecare dintre aceste faze se găsesc în categoria Omega-c-zero, o particulă cu trei quarci. Aceste particule sunt numite, conform convenţiei Ωc(3000)0, Ωc(3050)0, Ωc(3066)0, Ωc(3090)0 şi Ωc(3119)0

Urmează ca cercetătorii să determine numerele cuantice ale acestor noi particule şi semnificaţia teoretică a acestora. Conform cercetătorilor, descoperirea este „un focar de noi rezultate uimitoare ale fizicii”, astfel noi experimente şi rezultate vor urma.

În următoarea perioadă, LHC îşi va utiliza potenţialul pentru a deschide „sectorul întunecat al fizicii”, relevând particule necunoscute şi ajutând la rezolvarea celor mai mari mistere cosmice, precum materia întunecată, dimensiunile paralele şi procesele care au avut loc chiar la începutul Big Bangului.

Moment MACABRU, surprins la CERN. ”S-a mers mult prea departe”