Home » Știință » Încearcă extratereştrii să ne contacteze? Ultimele explozii de unde radio i-au UIMIT pe cercetători

Publicat: 14.05.2017
Undele radio cosmice au fost detectate în urmă cu 10 ani, din acel moment zona de provenienţă a acestora a rămas un mister pentru cercetători. Ultima explozie de unde radio a fost însă una dintre cele mai stranii.

În ultimii doi ani, astronomii au utilizat telescoape pentru a descoperi sursa undelor radio, relatează Mail Online. Cercetătorii din Olanda au detectat unda radio FRB 150215 (,,fast radio bursts”) în 2015, din acel moment au încercat să-i afle sursa.

Emily Petroff, principalul cercetător, a declarat: ,,Am petrecut mult timp, utilizând mai multe tipuri de telscoape pentru a descoperi detalii asociate fenomenului. În prezent, încercăm să aflăm care este sursa exploziilor de FRB-urilor.”

Misterul constă în fenomenul care ar putea produce o explozie atât de rapidă. Unele persoane au speculat că ar fi putut fi create fie de coliziunea unor planete sau semnale extraterestre. Până în prezent, au fost detectate 22 de explozii ale FRB-urilor, dar cercetătorii susţin că ar putea exista peste 2.000 în întregul univers.

Deşi astronomii reuşesc, în general, să detecteze sursa undelor radio cu ajutorul telescoapelor, ultima explozie i-a uimit pe cercetătorii olandezi.  ,,Explozia a fost urmărită cu 11 telescoape, însă nu a fost detectată nicio urmă de raze X, gamma sau emisii de neutrin,” scrie echipa în studiu.