Home » Stiinta » Cum va arăta omenirea peste un milion de ani? ”Pot vedea apariţia unei noi specii hibrid dintre biologic şi sintetic”

Autor: Alexandru Voiculescu 05.21.2017
După un milion de ani, continentele vor fi aproximativ în aceeaşi poziţie şi soarele va străluci la fel. Planeta va fi (probabil) verde, depinde şi de omenire. În ceea ce o priveşte însă, vor exista cel mai probabil schimbări dramatice.

Este imposibil însă să ştim ce schimbări vor avea loc şi care vor fi urmările acestora. Ca şi cum am încerca să-i arătăm unui Homo erectus de acum un milion de ani un telefon mobil sau să-i explicăm ce este gravitaţia. În cazul de faţă, un Homo sapiens modern s-ar afla în locul primitivului ignorant.

Chiar şi aşa, imaginaţia poate veni în ajutor. Într-o serie de şase episoade realizate de National Geographic care a început pe 15 mai şi numită Year Million se încearcă ilustrarea unei omeniri viitoare care trăieşte în anul un milion (plecând desigur de la premiza că omenirea va ajunge până acolo sau că acest concept de „omenire” va supravieţui timpului îndelungat), scrie Live Science.

Show-ul va explora posibilitatea combinării tehnologiei cu corpul uman, potenţialul de a lungi durata vieţii, efectele realităţii virtuale, inteligenţa artificială, noi surse de energie şi colonizarea spaţiului.

„Pot vedea apariţia unei noi specii hibrid dintre biologic şi sintetic”

Brian Greene, un profesor de fizică teoretică la Columbia University din New York, este unul dintre savanţii care vor apărea în serie. Acesta consideră că oamenii vor arăta foarte diferit faţă de cum arată acum, iar vieţile vor fi atât de diferite încât este imposibil pentru omul de astăzi să le înţeleagă. „Am avea nevoie de o educaţie intensă pentru ca măcar să înţelegem parametrii vieţii din viitor”.

Acesta precizează şi că „graniţa dintre fiinţele biologice şi cele artificiale începe să fie din ce în ce mai difuză chiar şi pe o perioadă mult mai scurtă. Pot vedea apariţia unei noi specii hibrid dintre biologic şi sintetic”.

În ceea ce priveşte cunoaşterea umană, Greene precizează că „vor exista probabil anumite capitole ale fizicii pe care le vom completa. Vom înţelege forţele fundamentale şi ingredientele de bază ale materiei şi vom uni toate ecuaţiile care vor descrie (mecanica cuantică şi gravitaţia) într-o teorie unificatoare”.

Totuşi, povestea nu se va termina. „Cu fiecare capitol încheiat, vom pune întrebări pe care nici măcar nu le puteam formula pentru că nu aveam conceptele necesare”. De asemenea, „în unele cazuri, savanţii vor găsi că întrebările pe care le puneau erau cele greşite”, adaugă fizicianul.

„Ideile pe care le punem în poveşte reflectă lumea în care trăim”

În serie vor mai apărea şi scriitori de SF, care sunt capabili să-şi imagineze lumi viitoare. Unul dintre aceştia este Charles Soule. Acesta precizează că omenirea va fi mult mai avansată şi multe, dacă nu toate problemele de astăzi, vor fi deja rezolvate.

Saoule precizează că speculaţiile cu ajutorul ficţiunii ştiinţifico-fantastice reflectă evenimente curente, cum ar fi tehnologia submarinelor ilustrată în operele lui Jules Verne din secolul al XIX. „Ideile pe care le punem în poveşte reflectă lumea în care trăim”, adaugă scriitorul.

Omenirea trebuie să se pregătească pentru un viitor în care îmbătrânirea nu va mai fi o problemă

Schimbările climatice influenţează culoarea frunzelor de toamnă, în viitor acestea nu vor mai exista

În viitor, ne vom putea crea acasă propriile obiecte din sticlă cu ajutorul imprimantelor 3D. ”Când se va sparge un pahar, vom printa unul nou”

În viitor, călătoria pe planeta Marte va dura mai puţin de cinci minute

Părul uman, folosit la curățarea petrolului care poluează oceanele
Un fermier a dat peste o piatră foarte rară, de mare importanță, în timp ce își ara câmpul
Prin ce schimbări a trecut Constituția SUA de-a lungul timpului?
Oamenii de știință au confirmat că teoria lui Alan Turing explică misterioasele „cercuri ale zânelor”