Home » Știință » O substanţă din laptele matern ar putea vindeca cancerul. Cum acţionează în contact cu celulele tumorale

Publicat: 23.05.2017
Laptele matern ar putea fi un remediu pentru cancer. Cercetătorii au descoperit accidental că acesta conţine o substanţă, numită Hamlet, care omoară celulele tumorale.

Specialiştii spun că aceasta nu are aceleaşi efecte secundare ca şi chimioterapia, deoarece nu vizează celulele sănătoase din organism, scrie Gândul.

Profesorul Catharina Svanborg, de la Universitatea Lund, Suedia, crede că există ceva magic în capacitatea lui Hamlet de a ţinti celulele tumorale şi de a le ucide.

Pacienţii cu cancer de vezică au fost deja supuşi testelor, iar rezultatele sunt promiţătoare. Specialiştii analizează acum dacă lapte poate ajuta şi în lupta împotriva altor tipuri de cancer. „Căutam noi agenţi antimicrobieni, iar noul lapte matern este o sursă foarte bună a acestora”, a spus profesorul Svanborg.

Specialiştii au ales pentru experiment celule umane, bacterii şi celule tumorale. „Spre surprinderea noastră,, când am adaugat acest compus din lapte, celulele tumorale au murit. A fost o descoperire total neşteptată”, adaugă Svanborg.

Ei cred că stunci când laptele matern atinge intestinul are loc o reacţie. Produce o proteină, alfa-lactalbumină, care ţinteşte celulele canceroase.

Hamlet poate ajuta la scăderea celulelor canceroase din urină în doar câteva zile.