Home » Știință » Cercetătorii au creat cel mai puternic acid cunoscut în prezent. Poate revoluţiona tehnica de analizare a proteinelor

Publicat: 26.05.2017
Până acum, cel mai puternic era acidul fluoroantimonic, cunoscut ca un superacid, ceea ce înseamnă că aciditatea sa este mult mai mare ca acidul sulfuric pur. Acestea au fost detronate de un nou acid care poate reacţiona şi cu elemente şi molecule considerate până acum inerte.

Cercetătorii de la UNSW (University of New South Wales) din Australia au folosit ioni de proteină (HCPI) pentru a adăuga protoni la elemente şi molecule care nu pot forma legături, precum gazele nobile, scrie Science Alert.

Alex Donald, un membru al echipei de cercetare, a precizat că „am descoperit modul în care putem forma ioni de proteină atât de reactive încât pot transfera un proton la molecule şi atomi care, în mod normal, sunt consideraţi inerţi, precum argonul şi azotul”.

Descoperirea poate însemna enorm de mult în chimie. În prezent, când se analizează proteine, savanţii folosesc o tehnică numită spectrometrie de masă (mass spectrometry), unde atomii sau moleculele sunt ionizate apoi dezintegrate de un câmp magnetic, conform masei şi încărcăturii pozitive.

Tehnica este eficientă numai la mostrele de proteină extrem de mici. Pentru că noul HCPI este eficient în adăugarea protonilor, cercetătorii consideră că pot fi analizate şi secvenţe mai mari de proteină cu ajutorul noului acid.

Noua injecţie de proteine a ​​inversează simptomele similare cu cele ale Alzheimer. ”E suficient doar o săptămană” – FOTO