Home » Știință » A fost descoperit un nou tip de neuron cu un rol foarte important

A fost descoperit un nou tip de neuron cu un rol foarte important

Publicat: 06.06.2017
Cercetătorii din cadrul Universităţii din Amsterdam au descoperit un nou tip de neuron care joacă un rol important în navigarea la scară largă. Experţii au denumit neuronul aflat în cortexul perirhinal ,,celula vecinătăţii''.

Celula funcţionează în asociere cu ,,celulele hipocampale” care furnizează informaţii despre localizarea în spaţiu, informează Futurism

Cercetătorii au descoperit noua celulă prin monitorizarea activităţii neuronale a patru zone din creierul şoarecilor (cortexul perirhinal, hipocampusul şi două zone senzoriale), în timp ce animalele navigau în interiorul unui labirint care se suprapune la mijloc. Aceştia au descoperit că, în timp ce zona hipocampusului s-a activat în funcţie de zona labiritului în care se afla şoarecele, activitatea cortexului perirhinal era mult mai subtilă.

Conform specialiştilor, descoperirea ar putea ajuta persoanele cu Alzheimer. Aceştia susţin că, în viitor, ar putea fi dezvoltate tratamente pentru această zonă a creierului afectată de boală.