Home » Știință » A fost descoperit codul neuronal cu ajutorul căruia creierul reuşeşte să recunoască feţele

Publicat: 09.06.2017
Atunci când privim chipurile unor persoane în fotografii, creierul nostru este capabil să idetifice feţele persoanelor cunoscute. În studiile recente, cercetătorii au încercat să înţeleagă modul în care creierul face deosebirea dintre feţele pe care le cunoaştem şi cele necunoscute.

,,Am descoperit codul extrem de simplu prin care creierul uman face aceste distincţii,” afirmă autorul studiului Doris Tsao, profesor de biologie. ,,O consecinţă practică a descoperirii noastre este faptul că în prezent putem reconstrui chipul pe care o maimuţă îl vede prin monitorizarea activităţii electrice a doar 205 neuroni din creierul maimuţelor. În viitor, tehnica ar putea ajuta la recosntruirea chipurilor criminalilor,” afirmă profesorul.

Studiile anterioare realizate de Tsao au utilizat imagistrica cu rezonanţă magnetică asupra creierului oamenilor şi al primatelor, experţii au identificat zonele cerebrale responsabile pentru identificarea chipurilor, informează Science Daily. Ei au denumit cele şase zone aflate în zona inferioară a cortexului temporal zonele feţei. Analizele detaliate au dovedit că în aceste zone se află un anumit tip de nervi care au activitate mult mai crescută în momentul apariţiei unei feţe în câmpul vizual.

În studiul actual, Tsao a descoperit că aceste celule reprezintă un ax specific al unui spaţiu multidimensional. În acelaşi mod, culori precum roşu, albastru şi verde se combină pentru a forma toate culorile posibile din spectru. Utilizând macaci pentru experiment, cercetătorii au inserat electrozi în creierul maimuţelor pentru a monitoriza activitatea cerebrală a celulelor asociate feţei. Experţii susţin că acest cod neuronal ar putea fi utilizat pentru aplicaţiile inteligenţei artificiale.