Home » Știință » Ce a descoperit telescopul Kepler, ”vânătorul” de planete? NASA va face un anunţ despre ”cele mai sofisticate analize efectuate vreodată”

Publicat: 15.06.2017
NASA va dezvălui noile descoperiri în cadrul unei conferinţe de presă, luni, 19 iunie, la ora 18 (ora României), precizând că vor fi cele mai complete analize asupra planetelor distante. Acestea vor ajuta în căutarea unei planete unde se găseşte viaţă.

Agenţia spaţială a oferit puţine informaţii despre descoperire, dar promite că vor fi cele „mai de încredere cu privire la lumile din depărtare pe care le avem până acum”, notează Daily Mail.

Savanţii de la Departamentul de Astrofizică de la NASA, de la Search for Extraterrestrial Intelligence (SETI), de la Universitatea Hawaii din Manoa şi de la Caltech vor vorbi la acest eveniment.

Misiunea Kepler a observat mii de exoplanete şi 21 de planete de aproximativ dimensiunea Terrei care se găsesc în zona habitabilă.

Telescopul a fost lansat în 2009, iar în 2013 a fost avariat. După reparaţii, a fost lansată misiunea K2, care are capacitatea de a găsi o parte mai mare din stelele pitice roşii.

Evenimentul poate fi urmărit în direct la acest link luni, 19 iunie, de la ora 18:00 (ora României).

Deşi avariat, Telescopul spaţial Kepler a descoperit, recent, aproximativ 100 de corpuri cereşti