Home » Știință » Ar putea fi Universul în care trăim o hologramă. Iată la ce se referă această teorie

Publicat: 25.06.2017
Pentru o perioadă îndelungată, cercetătorii au investigat teoria conform căreia Universul este sau a fost într-un anumit moment o hologramă imensă, în care legile fizicii pot fi realizate în două dimensiuni, dar totul fiind perceput de oameni în trei dimensiuni.

Deşi pare complicat sau ireal, teoria ar putea ajuta la rezolvarea unor mistere ale fizicii, iar cercetările recente au propus dovezi care sugerează că principiul hologramei ar putea fi la fel de plauzibil precum teoria Big Bang, relatează Futurism.

Propus în 1990, principiul hlogramei reprezintă unificarea celor două teorii ale fizicii moderne: mecanica cuantică şi relativitatea generală. Principiul general se referă la faptul că toată informaţia despre volumul spaţial este inclusă în conceptul bidimensional. De exemplul gaura neagră, fizicienii consideră că orice informaţie despre obiectele care pătrund în aceasta sunt reţinute (sau codificate) la graniţa sa.

Dacă am aplica acest principiu Universului, toată informaţia din care suntem creaţi şi toată materia cu care ne ciocnim este codificată la graniţa bidimensională şi exprimată în trei dimensiuni.

Deşi această ipoteză este extrem de greu de dovedit, în ultimii 20 de ani au fost realizate peste 10.000 de lucrări privind acest concept. În cadrul unui studiu recent, cercetătorii au susţinut că au dovezi privind faptul că Universul a fost în trecut o hologramă, bazându-se pe microundele cosmice