Home » Știință » Singura dovadă a existenţei vieţii pe Luna lui Saturn, demontată de cercetători. ,,Observaţiile au o importanţă MAJORĂ”

Publicat: 11.07.2017
Molecula organică metanol, considerată un posibil indicator al existenţei vieţii pe suprafaţa Lunii Enceladus, se regăseşte în întregul sistem al lui Saturn.

În urmă cu câteva luni, NASA a confirmat existenţa activităţii hidrotermale sub stratul de gheaţă a lui Enceladus. Sonda Cassini a detectat în zonă urme de hidrogen, dioxid de carbon şi metinol, însă un studiu din prezent sugerează că experţii NASA au analizat doar o parte a descoperirii, notează IFL Science.

În cadrul unui studiu, cercetătorii au anunţat descoperirea unei cantităţi mari de metanol în sistemul lui Saturn. Studiul sugerează că producţia de metanol este realizată într-o zonă îndepărtată de Luna Enceladus, însă fenomenele de pe aceasta jucând un rol important. ,,Descoperirea noastră sugerează că metanolul este creat de reacţii chimice produse în urma degajărilor de aburi de pe Enceladus în spaţiu. Aceşti factori sugerând că existenţa metanolului nu este o dovadă a existenţei vieţii pe Enceladus,” a declarat dr. Emily Drabek-Maunder, cercetătoare din cadrul studiului.

Fluxul de abur de pe Enceladus transmite materiale către inelul E al lui Saturn, conform observaţiilor cercetătorilor există o emisiie pregnantă de metanol. Experţii sugerează că ar putea exista două explicaţii posibile pentru această cantitate mare de metanol. Fie moleculele din jeturile de abur au penetrat inelul E al lui Saturn sau au rămas blocate în câmpul magnetic al planetei sub forma unui nor. Sau metanolul s-a format de fapt în spaţiu.

În mod normal, metanolul organic este produs de fomele de viaţă existente pe o planetă. Experţii sugerează că cea din urmă ipoteză ar putea fi o explicaţie mult mai viabilă pentru existenţa moleculelor. ,,Observaţiile au o importanţă majoră, deoarece este prima dată când a fost detectată o astfel de moleculă în vecinătatea lui Enceladus cu ajutorul unui telescop aflat pe Pământ,” a declarat dr. Drabek Maunder.