Home » Știință » Un fenomen uimitor produs pe planetele îngheţate a fost recreat de cercetători în laborator. Cum se formează ”ploile de diamant”

Publicat: 24.08.2017
În cadrul unui experiment prin care cercetătorii doresc să reproducă fenomenele meteorologice de pe planetele îngheţate, din Sistemul Solar, a putut fi observată ''ploaia de diamant''. Experimentul a putut fi realizat cu ajutorul condiţiilor de presiune înaltă.

Existenţa precipitaţiilor, spun experţii, are loc la peste 8.000 de kilometri sub suprafaţa lui Neptun şi Uranus şi sunt create dintr-un amestec de hidrogen şi carbon. Interiorul acestor planete sunt similare, ambele conţin nuclee solide înconjurate de gheaţă densă, relatează Science Daily.

Denumirea de planete ”îngheţate” din Sistemul Solar se referă la moleculele de hidrogen conectate de elemente mai uşoare, precum carbonul, oxigenul sau nitrogenul. Cercetătorii au reuşit să simuleze mediul din aceste planete prin crearea unei unde de şoc în interiorul plasticului cu ajutorul laserului optic din cadrul Matter in Extreme Conditions.

În cadrul experimentului a putut fi observat fiecare atom de carbon al plasticului iniţial în timp ce era încorporat într-o structură asemănătoare diamantului  cu o lăţime de câţiva nanometri. Cercetătorii sugerează că aceste structuri ar putea fi mult mai mari pe Uranus sau Neptun