Home » Știință » Un nou studiu ajunge la o concluzie uimitoare şi poate duce la tratarea autismului: microbii intestinali ”vorbesc” cu creierul

Publicat: 27.08.2017
Microbii din intestinele umane au fost recent un subiect de discuţie. Acesta a fost îmbogăţit cu încă un studiu al cercetătorilor de la ”University of Illinois College of Agricultural, Consumer and Environmental Sciences”, care sugerează că aceste bacterii comunică cu creierul cu ajutorul compusului găsit în sânge numit cortizol.

Mai mult decât atât, descoperirea furnizează un mecanism care are potenţialul de a explica anumite caracteristici ale autismului, scrie Science Daily.

Austin Mudd, student doctorand la Neuroscience Program al University of Illinois, a precizat că „este neclar de ce anumite bacterii intestinale sunt atât de influente în timpul dezvoltării creierului şi ce alţi factori, dacă există, pot influenţa relaţia dintre intestine şi creier”.

Cercetătorii au studiat purceluşi cu vârstă de doar o lună, care sunt similari cu bebeluşii în termeni de dezvoltare a intestinelor şi a creierului. Prima dată, savanţii au identificat o abundenţă relativă a bacteriilor în cauză în fecale şi în colon, apoi au cuantificat concentraţiile de anumiţi compuşi găsiţi în sânge şi în creier.

Mudd a adăugat că, „în acest studiu, am dorit să vedem dacă găsim bacterii în fecalele porcuşorilor care pot prezice concentraţii de compuşi în sânge şi creier, ambele fiind mai greu de determinat la nou-născuţi”.

Astfel, aceştia au găsit că „metaboliţii creierului au fost găsiţi în concentraţii diferite la persoanele diagnosticate cu autism, faţă de persoanele sănătoase, deşi niciun alt studiu nu a identificat această asociere”.

De asemenea, cercetătorii au găsit relaţii de cauzalitate între aceşti microbi şi serotonină şi cortizol – doi compuşi din sânge cunoscuţi pentru faptul că sunt influenţaţi de microbii intestinali.

Bacteriile din flora intestinală joacă un rol important în dezvoltarea bolii Parkinson