Home » Știință » Un studiu recent sugerează că Planeta 9 nu este de fapt o exoplanetă

Un studiu recent sugerează că Planeta 9 nu este de fapt o exoplanetă

Publicat: 12.09.2017
Cercetătorii au considerat iniţial că Planeta 9 ar putea fi o exoplanetă captată de gravitaţia Soarelui în primele sale zile după formare. Însă noile aplicaţii matematice sugerează că tranziţionarea dintr-un sistem solar în altul nu există.

Planeta 9 nu a aparţinut în trecut altei stele, sugerează cercetători din Marea Britanie şi Elveţia. Într-o lucrare aflată în arhivele bibliotecii din Universitatea Cornell era sugerat că obiectele de mărimea unei planete aflate la începutul evoluţiei pot tranziţiona dintr-un sistem stelar în altul.

Recent, cercetători precum Alexander Mustill din cadrul Universităţii Lund au observat existenţa unor caracteristici neobişnuite ale  obiectelor aflate în Centura Kuiper, relatează Futurism. Printre aceste obiecte a fost descoperită şi o exoplanetă atrasă de forţa gravitaţională a Soarelui, la scurt timp după ce aceasta s-a format.

În cadrul noii cercetări, autorii au încercat să determine dacă o fracţiune semnificativă a unei stele poate capta un obiect de masă planetară cu plutire liberă. Aceştia au descoperit că numărul planetelor atrase din orbite fragile este independent faţă de masa totală a unei regiuni în care se formează stele. Studiul sugerează că fracţiunea planetelor care pot migra depinde de velocitatea mediului de formare stelar. Astfel, oamenii de ştiinţă sugerează că posibilitatea existenţei tuturor factorilor ce ar putea permite migrarea unui obiect precum  Planeta 9 sunt extrem de reduse.

Autorii lucrării şi-au explicat concluziile ca fiind un rezultat al unei metode de calcul matematice a velocităţii stelei şi a absenţei prezumpţiei de ”planetă intrus”.  Însă rezultatele studiului ridică şi mai multe semne de întrebare cu privire la modul în care o planetă cu o masă de 20 de ori mai mare de cât Pământul a ajuns într-o zonă atât de îndepărtată a Sistemului Solar.