Home » Știință » Cum îi va ajuta pe cercetători Telescopul Spaţial James Webb să descopere viaţă pe alte planete

Publicat: 13.09.2017
Telescopul spaţial James Webb va utiliza tehnologia cu infraroşu pentru a dovedi existenţa mediului propice dezvoltării vieţii din jeturile masive descoperite pe Enceladus şi Europa.

Telescopul spaţial James Webb (JWST) va fi cel care va cerceta două dintre cele mai bune candidate privind existenţa vieţii extraterestre, Europa şi Enceladus. Telescopul este de 100 de ori mai puternic decât predecesorul, telescopul spaţial Hubble, informează Futurism

Europa, Luna lui Jupiter, şi Enceladus, cea alui Saturn, ar putea deţine oceane lichide la suprafaţă. Pe ambele Luni au fost fost observate jeturi de apă. Aceste emanaţii ar fi putut fi provocate de către gheizerele din subteran, care ar putea fi o sursă de nutrienţi şi căldură pentru formele de viaţă, informează cercetătorii.

”Am ales aceste două Luni deoarece au potenţialul să deţină chimicale importante din punct de vedere astrobiologic,’ a declarat Heidi Hammel, vice-preşedinte al Association of Universities for Research in Astronomy (AURA).

Astrobiologii speră ca Webb să poată identifica zone de la suprafaţă şi din subteran unde s-ar putea dezvolta viaţa. De asemenea, telescopul va cerceta şi Proxima b, unde cercetătorii consideră că ar putea exista viaţă, de asemenea instrumentul va cerceta dacă vreuna dintre planetele din Sistemul TRAPPIST-1 deţine o atmosferă bogată în oxigen.