Home » Știință » O nouă metodă poate rezolva problema transplantelor de organe prin combinarea a două tehnici revoluţionare

Publicat: 03.11.2017
Una dintre marile probleme ale medicinei o reprezintă lipsa organelor. De aceea, mulţi cercetători şi-au îndreptat atenţia către oferirea unor alternative la donarea de organe. Două dintre aceste metode au fost combinate de o echipă de cercetători de la compania Miromatrix din Statele Unite, oferind o soluţie inovativă la acest impediment.

Cele două metode sunt de a creşte organe din celule stem şi de a modifica genetic porcii pentru a fi mai umani. Deşi ambele sunt extrem de interesante separat, cercetătorii americani au creat o tehnică şi mai uimitoare care poate facilita transplantul de organe, salvând astfel nenumărate vieţi.

Tehnica a fost numită ”decel/recel”, care presupune dizolvarea celulelor porcilor normali pentru a lăsa doar „scheletul” de proteine al organului (în acest caz al ficatului), păstrând astfel forma şi structura acestuia. Apoi, sunt introduse trei tipuri de celule umane: celule hepatice, pereţii vaselor de sânge şi celulele vezicii biliare. Celulele îşi găsesc în mod natural drumul către locul corect din structură, scrie Futurism.

Astfel, metoda, „ia ingineria ţesutului de la un singur strat la organe întregi”, a precizat Jeff Ross de la Miromatrix.

Până acum, echipa a creat cu succes astfel de organe, utilizând celule umane de la cordoane omblicale pentru a reface vasele de sânge din ficat. Atunci când organele au fost reintroduse în porc, vasele de sânge au permis sângelui să treacă, dar apoi au fost respinse de organism. Restul celulelor au fost de porc, urmând să se folosească celule umane în viitoarele experimente.

Este foarte probabil ca metoda să progreseze, acum fiind doar la început, iar rezultatele sunt promiţătoare.

A fost realizat, cu succes, al doilea transplant de penis în Africa de Sud