Home » Știință » Pericolul uriaş pe care îl prezintă muştele în contaminarea hranei, confirmat de ştiinţă. Trebuie să arunci imediat mâncarea sau băutura daca s-au aşezat pe ele

Publicat: 03.12.2017
Poate părea deja prea evident că nu trebuie să laşi mâncarea expusă. Acum, un nou grup de cercetători de la Penn State University şi de la Universitatea Tehnologică Nanyang avertizează că mâncarea pe care s-au aşezat aceste mici vietăţi ar trebui aruncată.

Insectele transportă sute de specii diferite de bacterie, iar acestea s-ar putea răspândi la oameni. Bacteriile pot fi luate din fecale sau din alte tipuri de materie organică dezgustătoare şi puse pe mâncarea sau băutura ta, scrie The Independent.

Vestea nu este în sine o surpriză, dar arată că îndepărtarea muştelor de lângă mâncare are o bază ştiinţifică solidă.

Cercetătorii au stabilit microbiomurile care ţin de cele 116 de specii de muşte analizate de pe trei continente diferite, permiţându-le să determine ce boli pot răspândi.

„Credem că acesta (studiul) poate arăta un mecanism al transmiterii patogenurilor care nu a fost luat în considerare de autorităţile din sănătate”, a precizat Donald Bryant de la Penn State University.

De asemenea, cercetătorii au analizat microbii în funcţie de zonele corpului pe care au fost găsiţi. Se pare că picioarele muştelor au cea mai mare responsabilitatea în transferul microbilor de pe o suprafaţă pe alta.

Savanţii au găsit 15 cazuri în care microorganismul Helicobacter Pylori este prezent. Bacteria este cunoscută pentru cauzarea ulcerului la oameni.

Cum funcţionează sistemul nervos central al unei muşte – VIDEO

Cum pot muştele să meargă cu capul în jos pe tavan?

Locul prin care pătrund cele mai multe bacterii în organism