Home » Știință » O nouă tehnică poate scoate la iveală proprietăţile de bază ale materiei şi poate duce la înţelegerea efectelor cuantice

Publicat: 13.01.2018
Pentru prima dată, fizicienii au elaborat o metodă care le-a permis să vadă inseparabilitatea cuantică a electronilor. Întrucât aceste corelaţii joacă un rol central în determinarea funcţiei de undă - care descrie starea cuantică a moleculei - cercetătorii au utilizat noua metodă pentru a produce primele imagini ale pătratului, a funcţiei de undă a doi electroni a moleculei de hidrogen (H2).

La studiu au participat cercetători de la mai multe instute de cercetare din Germania, Spania, Statele Unite, Rusia şi Australia, scrie phys.org.

„Există şi alte metode care permit reconstruirea corelaţiilor dintre diferite observaţii. Totuşi, din ce ştiu, este prima dată când se obţine o imagine directă a corelaţiilor care pot fi văzute cu ajutorul unui spectru”, a precizat Fernando Martin de la Universidad Autónoma de Madrid şi coautor al acestui studiu.

Noua metodă implică combinarea a două metode de imaginistică folosite în mod curent în cercetare: imaginistică fotoelectronică şi detectarea coincidentală a fragmentelor de reacţie.

Noua abordare poate fi utilizată pentru a vizualiza pătratul funcţiei de undă şi la alte molecule mai mari, cu mai mult de doi electroni şi, de asemenea, poate fi utilizată pentru corelaţiile dintre funcţiile de undă ale mai multor molecule.

În ultimă instanţă, această metodă va ajuta la determinarea proprietăţilor de bază ale materiei şi, mai mult decât atât, corelaţiile electron-electron se află chiar în miezul efectelor cuantice precum superconductivitatea şi rezistenţa magnetică puternică.

Un nou fenomen cuantic a fost observat cu ajutorul grafenului, materialul minune al secolului XXI