Home » Știință » Secretul proteinei longevităţii a fost descoperit. Ar putea fi utilizată pentru tratarea cancerului, diabetului şi a obezităţii

Publicat: 25.01.2018
Denumită după Clotho, una dintre zeiţele greceşti ale destinului, proteina Klotho joacă un rol important în reglarea longevităţii şi a metabolismului. În cadrul unui studiu recent al Universităţii Yale, cercetătorii au realizat o structură 3D a acestor proteine.

Rezultatele studiului, publicate în jurnalul Nature, ar putea fi utilizate în cadrul terapiilor pentru tratarea unor afecţiuni medicale rare, inclusiv diabetul, obezitatea şi anumite tipuri de cancer, susţin specialiştii.

MedicalExpress notează că proteinele cu doi receptori Klotho sunt localizate la suprafaţa celulelor din ţesuturi specifice. Proteinele au legătură cu o familie de hormoni care reglează procesele metabolice critice din ficat, rinichi şi creier. Pentru a înţelege modul în care funcţionează beta-Klotho, echipa de cercetători a utilizat cristalografierea cu raze X, tehnică ce furnizează o perspectivă tridimensională a acestor proteine.

Rezultatele studiului sugerează că beta-Klotho este principalul receptor ce creează legături cu FGF21 (factori de creştere ai fibroblastelor) , un hormon cheie care este produs anterior înfometării. Atunci când este creată legătura, FGF21 stimulează sensibilitatea la insulină şi metabolismul glucozei ce provoacă slăbirea. Noile informaţii despre beta-Klotho şi a FGF21 pot ajuta la dezvoltarea unor terapii pentru afecţiuni precum diabetul de tip 2 în cazul pacienţilor obezi.

”În cazul animalelor şi a unor teste clinice ale FGF21 a fost prezentat faptul că poate fi crescută arderea caloriilor fără a fi afectat nivelul consumului de alimente,” a declarat Joseph Schlessinger, principal autor din cadrul Şcolii de Medicină Yale.