Home » Știință » Astronomii sunt indignaţi de lansarea în spaţiu a ”Stelei Umanităţii”

Astronomii sunt indignaţi de lansarea în spaţiu a ”Stelei Umanităţii”

Publicat: 30.01.2018
La începutul lunii ianuarie, o companie privată din Noua Zeelandăa lansat cu succes prima încărcătură pe orbita Pământului. Împreună cu alţi trei sateliţi, racheta Electron, deţinută de Rocket Lab, a amplasat pe orbita planetei şi o structură denumită ''Steaua Umanităţii''.

Satelitul, o bilă cu 65 de faţete realizată din fibră de carbon, va orbita Pământul timp de nouă luni. Conform Science Alert, obiectul va intra din nou în atmosferă unde se va dezintegra.

Până la distrugerea sa, Steaua Umanităţii va fi atât de luminoasă încât va putea fi observată de oameni fără aparaturi speciale. Obiectul va fi vizibil în mare parte în perioada răsăritului şi apusului şi va crea un efect denumit de Rocket Lab ca fiind asemănător cu cel al unei ”stele căzătoare luminoase”.

Principalul scop al obiectului nu este altul decât de a crea o reflexie a spaţiului. ”Aşteptaţi până în momentul în care vă veţi chema membrii familiei afară pentru a observa lumina >,” a declarat Peter Beck, fondatorul companiei Rocket Lab. Parcursul obiectului în orbită poate fi urmărit aici. Conform site-ului, ”steaua” va fi vizibilă pe cerul din România peste 29 de zile, timp de trei minute.

Specialiştii susţin, însă, că obiectul nu are niciun scop practic pe orbita planetei, loc ce este deja supraaglomerat de sateliţi şi gunoiul spaţial.