Home » Știință » ”Ar putea duce la prevenirea cancerului”. Descoperire incredibilă privind pielea umană

Publicat: 12.03.2018
Cu excepţia momentelor în care ne luptăm cu acneea sau cu vremea rece de afară, de obicei nu dăm mare atenţie pielii noastre. Pielea este considerat cel mai mare organ al corpului uman şi găzduieşte trilioane de bacterii. Aceşti microbi sunt invizibili, dar joacă un rol esenţial în menţinerea sănătăţii noastre.

Într-un studiu publicat de Science Advances, citat de popsci.com, cercetătorii au identificat o bacterie care ar putea proteja împotriva cancerului şi la tratarea bolii ca atare. Discutăm despre un studiu preliminar – realizat pe şoareci, nu pe oameni – deci nu putem avea un răspuns categoric.

„Multe bacterii de pe piele ne ajută în menţinerea sănătăţii”, spune Richard Gallo, dermatolog la University of California, San Diego şi totodată unul dintre coordonatorii studiului.

Chiar dacă pielea conţine numeroase specii de bacterii, una din ele formează o populaţie foarte vastă: Staphylococcus epidemidis. De fapt, un procent mare al acestei bacterii ne indică faptul că avem o epidermă sănătoasă.

Se pare că S. epidermidis produce o moleculă numită 6-HAP. Potrivit rezultatelor studiului, molecula previne răspândirea celulelor canceroase. Gallo a identificat o bacterie S. epidermidis care nu produce 6-HAP şi a injectat-o unui grup de cobai. Aceştia au fost expuşi, alături de şoarecii care aveau bacteria producătoare de 6-HAP, la radiaţii cauzatoare de cancer. Şoarecii care nu aveau molecula au făcut tumori ale pielii, în timp ce cobaii ceilalţi au fost protejaţi.

CIteşte continuarea pe Gândul