Home » Știință » O imagine uimitoare realizată de NASA prezintă modificări ale culorii furtunii masive de pe Jupiter – FOTO

Publicat: 22.03.2018
NASA a publicat recent o imagine uimitoare cu Jupiter ce dezvăluie vârtejurle de nori de la altitudini înalte din emisfera nordică. Imaginea a fost înregistrată pe 7 februarie, de la 12.195 de kilometri deasupra norilor. În acel moment, sonda Juno realiza al 11-lea zbor în jurul planetei,

Furtunile tumultoase de pe Jupiter au fost pentru o lungă perioadă de timp subiectul intrigilor, iar sonda NASA a înfruntat condiţii extreme pentru a realiza imaginea. Conform Mail Online, cercetările recente sugerează că cele mai spectaculoase furtuni din univers îşi schimbă culorile.

Chimicalele ce oferă furtunii culoarea roşiatică  sunt ridicate la altitudini mai înalte, ceea ce ar putea explica de ce pata devine din ce în ce mai portocalie. Cercetătorii sugerează că schimbările au loc din cauza modificării vânturilor care ajung la viteze de 680 km/h. Specialiştii susţin că în următorii 10-20 de ani marea pată roşie de pe Jupiter ar putea dispărea.

Sursa: NASA

Super furtuna de pe Jupiter este mult mai mare decât Pământul şi îşi exercită mişcarea circulară încă din anul 1600. În 1800, furtuna avea o lăţime de 30 de grade longitudine, de patru ori diametrul Pământului. Însă atunci când Voyager 2 a trecut pe lângă Jupiter, în 1979, furtuna se micşorase ajungând la o lăţime de două ori cât Terra.