Home » Știință » Organul care a stat ”ascuns” în corpul uman până acum. Cercetătorii indică un efect extrem de nociv pe care acesta îl poate avea

Publicat: 29.03.2018
Numit interstitium, noul organ a putut fi identificat cu ajutorul tehnicilor moderne care pot observa ţesutul viu la scară microscopică, conform unui studiu al cercetătorilor americani publicat recent în Scientific Reports. Totuşi, organul poate avea şi un efect negativ, permiţând răspândirea celulelor canceroase.

Cu ajutorul unei microcamere, savanţii au putut observa, în timpul unei endoscopii, ceva neobişnuit. Ţesutul care conecta organele era un spaţiu deschis, umplut cu fluid şi susţinut de o structură realizată din mănunchiuri de colagen, scrie Futurism.

Aşa cum reiese în imaginea de mai jos, interstitiumul se află sub stratul superior al pielii. Cercetătorii susţin că organul acoperă tot corpul, fiind o reţea interconectată, scrie Live Science.

Credit: Jill Gregor, Mount Sinai Health System (CC-BY-ND)

Aşadar, această reţea de canale este prezentă prin tot corpul şi lucrează ca un amortizor elastic şi moale care protejează organele de şocurile externe.

Organul are proprietăţi unice şi o structură şi conform lui Neil Theise, unul dintre membrii echipei de cercetători de la Universitatea New York, trăsăturile sunt „specifice şi dependente de structura unică şi tipurile de celule care îl formează”.

Savanţii speculează că unele proprietăţi pot lucra împotriva noastră, permiţând celulelor canceroase să se răspândească în întreg corpul. Echipa de cercetători a găsit că în pacienţii cu unele tipuri de cancer malign, celulele pot părăsi ţesuturile de provenienţă şi se pot deplasa prin aceste canale, ajungând să contamineze sistemul limfatic. „Odată pătrunse, este ca şi cum ar fi într-o cascadă. Avem o nouă perspectivă asupra mecanismului de răspândire a tumorilor”, a afirmat Theise.

Cu analize suplimentare ale fluidului care se deplasează prin reţea, cercetătorii speră că vor putea detecta cancerul mult mai devreme decât este posibil cu metodele curente.

Un organ despre care nu se ştia a fost descoperit în corpul uman

11 lucruri uimitoare descoperite recent de ştiinţă. Corpul uman este mai FASCINANT decât se credea

Care este cel mai lung organ din corpul omenesc?

Primul organ al corpului uman care este afectat de stres