Home » Stiinta » NASA a trimis spermă umană către Staţia Spaţială Internaţională. Studiul în premieră care va fi realizat de cercetători

Autor: Oana Bujor 04.12.2018
Recent SpaceX a lansat capsula Dragon cu provizi către Staţia Spaţială Internaţională. Printe alimente şi echipament, la bordul staţiei spaţiale au ajuns probe de spermă umană şi de taur îngheţate. Echipa va utiliza aceste probe pentru a investiga modul în care se comportă sperma în condiţii de gravitaţie zero.

Conform NASA, experimentul denumit Micro-11 va fi demarat pentru investigarea modului în care spermatozoizii se comportă în microgavitaţie, pentru a înţelege dacă reproducerea umană poate avea loc  în spaţiu.  În al doilea rând, conform Smithsonian Magazine, analizele ar putea dezvălui aspecte ce nu pot fi observate pe Pământ

Studiile anterioare au sugerat faptul că lipsa gravitaţiei ar putea provoca anumite probleme. Deşi reproducerea pare un proces simplu de tipul spermatozoidul întâlneşte ovulul, de fapt, totul este mult mai complex. Prima dată, spermatozoidul trebuie să-şi activeze coada pentru a putea înnota. Apoi, acesta trebuie să se mişte din ce în ce mai repede până când partea superioară se înmoaie pentru a putea fuziona cu ovulul. Însă, acest proces are loc într-un mod diferit în spaţiu

”Studiile anterioare realizate pe sperma aricilor de mare şi a taurilor sugerează că mişcarea spermatozoidului începe mult mai devreme în microgravitaţie,” notează NASA. ”În timp ce etapele anterioare fuziunii au loc mult mai greu. Întârzierea sau problemele din această etapă pot preveni desfăşurarea fertilizării,” au adăugat ei.

În cadrul experimentului prezent, specialiştii vor analiza sperma a 12 persoane şi a şase tauri pe care o vor activa prin intermediul unui chimical. Apoi vor înregistra mişcarea spermatozoizilor cu ajutorul unei camere microscopice.