Home » Știință » Specialiştii au dezvoltat o nouă tehnică prin care ar putea fi descoperite sute de găuri negre

Publicat: 16.04.2018
La fiecare minut în adâncurile spaţiului grupuri de găuri negre se ciocnesc între ele. Aceste cataclisme produc ondulaţii ale materiei spaţiu-timp ce sunt cunoscute şi cu denumirea de unde gravitaţionale. În prezent specialiştii din cadrul Univresităţii Monash au dezvoltat o modalitate de a ''asculta'' aceste fenomene.

Undele gravitaţionale produce de ciocnirea găurilor negre produc un sunet distinctiv în datele colectate de instrumentele de la sol. Conform Phys, noua tehnică i-ar putea ajuta pe specialişti să descopere prezenţa a sute de găuri negre ascunse.

Anul trecut în cadrul uneia dintre cele mai mari descoperiri astronomice din secolul XXI cercetătorii din cadrul LIGO şi VIRGO au reuşit să măsoare undele gravitaţionae din cadrul unei coliziuni dintre două stele neutronice. În prezent specialiştii au dezvoltat o metodă nou de a detecta undele gravitaţionale de fundal. ”Prin măsurarea undelor gravitaţionale de fundal vom putea studia populaţia de găuri negre aflate la distanţe vaste. Într-o bună zi am putea detecta chiar unde gravitaţionale din momentul Big Bang-ului,” a declarat Eric Thrane din cadrul ARC Centre of Excellence for Gravitational Wave Discovery (OzGrav)

Cercetătorii au dezvoltat simulări computerizate ale semnalelor slabe provenite din găurile negre. Prin intermediul colectării unui număr important de date (în cadrul simulatorului) în cele din urmă specialişti au putut detecta că este vorba despre fuziunea dintre două găuri negre.