Home » Știință » Astronomii încearcă să descopere ”rudele” îndepărtate ale Soarelui

Astronomii încearcă să descopere ”rudele” îndepărtate ale Soarelui

Publicat: 22.04.2018
Atunci când astronomii sunt martori ai formării stelelor acest lucru nu are loc singular, ci în grupuri de sute sau mii. Aşadar, undeva în galaxie există mai multe stele născute odată cu Soarele. Cercetătorii au colectat date prin intermediul cărora doresc să afle care sunt aceste ''rude'' pierdute.

Stelele ce se nasc într-un grup nu rămân alături mereu. Clusterele deschise precum Pleiadele sunt divizate de dinamica gravitaţională. Conform Science Alert, este posibilă identificarea stelelor formate într-un cluster prin intermediul locaţiei şi a direcţiei în care acestea au călătorit. Însă, după ce acestea realizează câteva orbite în jurul centrului galaxiei, traiectoria lor deviază devenind imposibil de descoperit originea lor.

Însă şi în acest caz rămâne un singur mod prin care pot fi identificate. Stelele formate din acelaşi nor gazos au o compoziţie chimică similară. Astfel, prin studierea cantităţii de elemente din acestea poate fi descoperită legătura dintre mai multe corpuri stelare.

Acest lucru a fost realizat şi de către Global Archeology Survey (GALAH). Membrii organizaţiei au măsurat compoziţia stelelor prin intermediul spectrului de emisii. Iar în prezent, prin intermediul spectografului HERMES, ce este ataşat telescopului Anglo-Australian a fost posibilă măsurarea a 360 de stele dintr-o dată. GALAH a pus această capacitate la încercare şi a utilizat intrumentul pentru analizarea a 340.000 de stele pe parcursul a 1.000 de ore.

Stabilirea originii oricărui cluster îndepărtat îi poate ajuta pe specialişti să înţeleagă mult mai bine dinamica galaxiilor