Home » Știință » Descoperire ÎN PREMIERĂ realizată în afara Sistemului Solar. Predicţiile multor specialişti au fost confirmate

Publicat: 04.05.2018
Cercetătorii au descoperit, în premieră o exoplanetă cu propria sa atmosferă din heliu. Descoperirea majoră reprezintă un pas înainte privind înţelegerea compoziţiei altor planete.

Noua descoperire vine după ce o echipă de cercetători a observat dovezi privind o planetă gazoasă uriaşă aflată la o distanţă mare de sistemul nostru solar. Conform Independent, planeta denumită WASP-107b a fost descoperită la 200 de ani lumină de constelaţia Virgo şi reprezintă o reuşită ce confirmă predicţiile multor specialişti privind planetele din spaţiul îndepărtat.

Specialiştii au detectat un semnal puternic ce provenea din regiunea planetei. Ei consideră că atmosfera acesteia s-ar întinde pe zeci de mii de kilometri în spaţiu. Heliul este al doilea cel mai comun element din univers. Cercetătorii au luat în calcul posibilitatea descoperirii elementului pe alte planete din univers.

Însă descoperirea reprezintă o premieră deoarece exoplaneta se află în afara Sistemului Solar. Studiul a fost realizat cu o tehnică ce ar putea ajuta specialiştii să înţeleagă mai multe aspecte despre planetele din jurul nostru. În  timp, această tehnică ar putea ajuta specialiştii să observe atmosferele planetelor aflate la o distanţă mult mai mare, ce nu au fost studiate anterior. Tehnica utilizează lumina infraroşie ce permite detectarea planetelor cu o atmosferă gigantică aflate la o distanţă mare.

Pe de altă parte, WASP-107b este o planetă extrem de ciudată. Are o densitate foarte scăzută, iar mărimea este similară cu cea a lui Jupiter şi conţine doar 12% din masa sa. Este relativ rece pentru o exoplanetă, dar chiar şi aşa are o temperatură cu 500 de grade Celsius mai mare decât Pământul.