Home » Știință » Kilopower, sistemul de energie nucleară ce ar putea alimenta racheta către Marte a trecut cu succes de toate testele de la sol

Publicat: 07.05.2018
Sistemul de energie nucleară Kilopower a trecut cu brio toate testele de la sol. NASA dezvoltă acest tip nou de reactor pentru a furniza energie navelor cu echipaj uman ce călătoresc către Lună sau chiar Marte.

Timp de zeci de ani, navele s-au bazat pe energia nucleară mai ales atunci când energia solară nu era disponibilă. Conform Space, navele Voyager 1 şi 2 ce se află în prezent la miliarde de kilometri de Soare au încă suficientă energie nucleară pentru a mai fi operaţionale timp de 40 de ani. În acelaşi timp, roverul Curiosity se plimbă de aproape şase ani pe planeta Marte doar cu ajutorul plutoniumului din rezervor.

În cadrul navelor precum Voyager sau Curiosity, un dispozitiv denumit generator termoelectric cu radio-izotopi converteşte energia termică din descompunerea radioactivă pasivă în electricitate. Însă viitoarele misiuni, mai ales cele cu echipaj uman, vor necesita mai multă energie decât cea produsă de generatoarele termoelectrice. De aceea NASA şi Departamentul de Energie al SUA au colaborat pentru a crea un reactor nuclear spaţial ce produce energie din fisiunea nucleară.

Sursa: NASA

În cadrul conferinţei, NASA a declarat că au fost încheiate cu succes testele de la sol ale reactorului experimental. Kilopower a fost testat în patru faze. Primele două au fost realizate fără electricitate, pentru ca specialiştii să poată observa dacă sistemul va funcţiona corespunzător. În timpul fazei trei, echipa a crescut treptat puterea pentru a încălzi nucleul. Faza finală a fost constituită din 28 de ore în care a fost simulată întreaga misiune.

Reactoarele cu fisiune furnizează mai multe avantaje decât generatoarele termoelectrice în primul rând, deoarece produc aproximativ 10.000 de watti, în timp ce ultimele produc câteva sute de watti.

Membrii NASA au declarat că reactorul nu va reprezenta un pericol pentru omenire deoarece va fi activat doar când se va afla departe de Pământ.