Home » Știință » După mulţi ani, avem în sfârşit un altfel de medicament împotriva răcelii

După mulţi ani, avem în sfârşit un altfel de medicament împotriva răcelii

Publicat: 19.05.2018
Cercetătorii britanici de la Imperial College London au creat o nouă moleculă care abordează altfel răceala decât medicamentele împotriva răcelii de până acum, având ca ţintă principală celulele din corpul nostru care ar fi trebuit să ne protejeze împotriva virusurilor.

Răceala comună este greu de tratat pentru că există sute de diferite virusuri care o cauzează. Un tratament care merge împotriva unuia poate să aibă niciun efect împotriva altui virus. Mai mult decât atât virusurile evoluează pentru a deveni rezistente la tratamente, scrie Futurism.

Astfel, deoarece virusul nu poate fi eliminat, ceea ce rămâne este tratarea simptomelor. Până acum, când cercetătorii britanici au făcut ca organismul uman să devină neprimitor pentru virusurile care provoacă răceala.

Atunci când un virus al răcelii intră în corp, comandă o proteină umană numită NMT (N-myristoyltransferase). Virusul foloseşte această proteină pentru a construi un înveliş protector. Savanţii au creat o moleculă numită IMP-1088 care blochează rinovirusurile (grupul principal de virusuri care cauzează răceala) să ajungă la proteina NMT.

Întrucât toate virusurile folosec NMT în acelaşi mod, echipa se aşteaptă ca rezultatul să fie la fel de pozitiv, indiferent de virusul în cauză.

Următorul pas este studierea efectelor pe animale, iar dacă acestea au succes, vor urma testele clinice. Cercetătorii nu au indicat când vor începe şi cât vor dura acestea, dar este posibil ca în viitorul nu prea îndepărtat răceala să devină o problemă depăşită de medicină.

Răceala se transmite într-un mod extrem de simplu

Cea mai răspândită boală din lume: mituri şi adevăruri despre răceala noastră cea de toate iernile

De ce nu există un medicament care să vindece răceala?

O femeie a avut simptome de răceală timp de mai multe decenii. Când a ajuns la spital, medicii au făcut o descoperire bizară şi înfricoşătoare