Home » Știință » ”Bula” ce ne protejează Sistemul Solar va fi analizată de o sondă NASA

”Bula” ce ne protejează Sistemul Solar va fi analizată de o sondă NASA

Publicat: 07.06.2018
Plasma, un gaz ionizat, ce este propagată de Soare se numeşte vânt solar. Atunci când ajunge în câmpul magnetic ce ne protejează, poate afecta sateliţii de comunicaţii sau sistemele de electricitate. Însă atunci când se află la depărtare de atmosfera Pământului, vânturile solare acţionează mai mult sub forma unui scut ce ţine la distanţă radiaţiile interstelare periculoase.

În prezent, cercetătorii doresc să afle mai multe informaţii despre heliosferă prin intermediul  unei noi misiuni. Conform Pop Science, NASA a anunţat finanţarea misiunii Interstellar Mapping and Acceleration Probe (IMAP) prin intermediul căreia o probă va fi trimisă să analizeze particulele ce ajung în heliosferă.

Costurile misiunii, conform agenţiei, se ridică la 492 de milioane de dolari, sumă care nu include şi lansarea. „Graniţa este reprezentată de modul în care Soarele ne protejează, iar IMAP este o misiune importantă ce ne va oferi detalii despre modul în care acest > funcţionează”, a declarat Dennis Andrucyk, membru NASA. „De asemenea, informaţiile nu sunt preţioase doar pentru fenomenele de pe Pământ, ci şi pentru viitoarele misiuni în spaţiu cu echipaj uman”, a adăugat el.

IMAP va avea o călătorie relativ scurtă la peste 1.600.000 de kilometri de Pământ. Acest punct din spaţiu este cunoscut cu denumirea de L1 sau Punctul Lagrange pe care IMAP îl va orbita pentru a strânge informaţii despre regiunile de la marginea Sistemului Solar.

Odată ajuns în acest punct, IMAP va utiliza cele 10 instrumente de la bord ce vor colecta şi monitoriza particulele din afara Sistemului Solar. Natura heliosferei şi forma sa i-ar putea ajuta pe specialişti să determine modul în care radiaţiile cosmice reuşesc să pătrundă în sistemul nostru solar.

NASA a declarat că sonda ar putea fi lansată cel mai devreme în 2024.