Home » Știință » VIDEO Marte şi Pământul se află la cea mai mică distanţă din ultimii 15 ani

VIDEO Marte şi Pământul se află la cea mai mică distanţă din ultimii 15 ani

Publicat: 22.06.2018
Marte şi Pământul se află la cea mai mică distanţă una faţă de cealaltă din ultimii 15 ani. Fenomenul ne-ar putea permite să observăm Planeta Roşie fără să utilizăm instrumente speciale.

De asemenea, pentru NASA este o oportunitate pentru a trimite misiuni către Marte, datorită distanţei mici dintre cele două planete. Conform Independent, în această perioadă agenţia spaţială americană a lansat şi misiunea InSight ce va ajunge pe Marte la sfârşitul anului 2018.

Astăzi planeta va fi mult mai strălucitoare deoarece se va afla la o distanţă de 57 de milioane de kilometri faţă de Terra, aceasta fiind considerată cea mai mică distanţă din ultimii 15 ani.

Însă şi persoanele de la sol se pot bucura de fenomen. Cu ajutorul telescopului vor putea fi vizibile detalii ale planetei. Din nefericire pentru locuitorii din România punctul maxim al fenomenului are loc în timpul zilei. Fenomenul are loc deoarece atât Marte, cât şi Pământul, nu au o orbită perfect rotundă. De fapt, se mişcă în jurul Soarelui într-o orbită ovală. Din cauza acestei forme, uneori planetele se îndepărtează unele de altele sau se apropie.