Home » Știință » Una dintre cele mai mari probleme ale umanităţii poate fi rezolvată după ce o echipă de chimişti a inventat un plastic biodegradabil

Publicat: 03.07.2018
Chimiştii de la Colorado State University au făcut un pas important în crearea unui plastic eficient, reciclabil şi biodegradabil prin crearea unui polimer numit pe scurt P3HB.

Echipa condusă de Eugene Chen a publicat recent un articol în Nature Communications, unde descrie noul compus, susţinând că este promiţător ca substitut pentru plasticurile din petrol folosite în majoritatea industriilor, scrie Phys.

P3HB este un biomaterial, produs în mod normal de bacterii, alge şi alte microorganisme şi este folosit în unele aplicaţii biomedicale. Costul ridicat de producţie şi volumul limitat a făcut ca acest material să nu fie practic în majoritatea aplicaţiilor de zi cu zi.

Echipa, care îl include şi pe cercetătorul Xiaoyan Tang, a folosit un material de bază numit succinat, un ester al acidului succinic. Acest acid este produs prin fermentarea glucozei şi este primul de pe lista de 12 substanţe întocmită de U.S. Department of Energy care are în vedere compuşii derivaţi din biomasă care pot înlocui chimicalele din petrol.

Noua rută de sinteză chimică produce P3HB care este similar în performanţă cu P3HB de origine bacteriană, dar această nouă abordare este mai rapidă şi mai ieftină, putând fi folosită pentru producţia la scară mare.

O metodă eficientă şi inedită de a scăpa de deşeurile de plastic este furnizată de omizi