Home » Știință » Un asteroid a explodat deasupra Rusiei, însă astronomii nu l-au detectat până când nu a ajuns în atmosfera Pământului – VIDEO

Publicat: 27.06.2018
Mai multe oraşe din Rusia au avut parte de un spectacol de lumini uimitor joi, când un meteorit s-a prăbuşit. Şi de această dată agenţiile spaţiale din întreaga lume nu au ştiut de existenţa lui până când a explodat.

Conform NASA, meteoritul a explodat cu o forţă de 2,8 kilotone pe 21 iunie la 01:16 UTC (04:16, ora României) de-a lungul câtorva oraşe din Rusia, inclusiv Lipetsk aflat în sud-estul Moscovei. Science Alert notează că mărimea eploziei poate fi corelată cu un mic asteroid cu un diametru de patru metri.

„Evenimentul a fost raportat de către martorii din oraşele Kursk, Lipetsk, Voronzeh şi Orel. Mai multe persoane au declarat că au auzit o bubuitură puternică”, au anunţat reprezentanţi ai Organizaţiei Internaţionale a Meteoriţilor.

Deşi nu ştim până în prezent dacă fragmente din roca spaţială au ajuns pe suprafaţa Pământului, ştim că explozia intensă a fost provocată de fricţiunea aerului ce a dezintegrat mare parte din rocă înainte să aterizeze. Însă fenomenul a devenit unul obişnuit,  asteroidul nefiind detectat până când a ajuns în atmosferă, fapt ce stârneşte îngrijorarea. Deşi de această dată nu a fost vorba de un asteroid uriaş ce ar putea distruge viaţa de pe Pământ, evenimentul dezvăluie faptul că specialiştii nu sunt atât de pregătiţi să detecteze cu uşurinţă meteoriţi ce se apropie de Pământ.

NASA încearcă să prevină astfel de incidente prin detectarea asteroizilor ce ar reprezenta un pericol pentru pământeni.