Home » Știință » Ridurile şi pierdera părului din cauza vârstei au fost inversate în cadrul experimentelor pe şoareci. ”Este fără precedent” – FOTO

Publicat: 24.07.2018
Specialiştii din cadrul Universităţii din Alabama au descoperit o nouă metodă de inversare a apariţiei ridurilor şi calviţiei la şoareci.

O mutaţie ce duce la disfuncţii mitocondriale induce dezvoltarea ridurilor la nivelul pielii şi a pierderii părului în câteva săptămâni. Însă, specialiştii au reuşit să descopere gena resposabilă pentru această disfuncţie şi să inverseze procesul care în cele din urmă a dus, în cazul şoarecilor, la netezirea pielii şi creşterea părului.

„Din câte ştim, această observaţie este fără precedent”, a declarat Keshav Singh din cadrul Universităţii Alabama.

Conform Science Daily, mutaţia ce produce efectul se află într-o genă nucleară ce afectează funcţiile mitocondriale. Numeroasele mitocondrii din celule produc aproximativ 90% din energia chimică de care celulele au nevoie pentru a trăi. În cazul oamenilor,  declinul funcţiilor mitocondriale este observat în timpul îmbătrânirii, iar disfuncţiile mitocondriale pot induce afecţiuni asociate vârstei.

Sursa-UAB

„Testele realizate pe şoareci furnizează o oportunitate fără precedent pentru dezvoltarea terapiilor de augmentare a funcţiilor mitocorndriale pentru tratarea afecţiunilor de la nivelul pielii şi scalpului, asociate vârstei”, notează specialiştii în studiu.

Mutaţia în cazul şoarecilor a fost indusă când antibioticul doxiciclină a fost adăugat în hrana sau apa animalelor. Acest lucru a dus la distrugerea ADN-ului mitocondrial deoarece enzimele care reproduc ADN-ul devin inactive. După patru săptămâni, şoarecilor a început să li se albească blana, să le cadă părul şi să apară riduri pe piele. Însă toate aceste efecte au putut fi inversate prin dezactivarea mutaţiei. După o lună de la oprirea mutaţiei, şoarecele şi-a recăpătat blana şi pielea sa a devenit mai netedă