Home » Știință » Un nou material din carbon, care a fost prezis teoretic şi care are proprietăţi unice, a putut fi creat de ingineri

Publicat: 18.08.2018
Chimiştii de la Universitatea California, Berkeley, au demonstrat că trei structuri de carbon create recent de savanţii din Coreea de Sud şi Japonia sunt de fapt schwarzite, despre care cercetătorii prezic că au proprietăţi electrice şi de stocare unice.

Noile structuri au fost construite în porii zeoliţilor, forme cristaline ale dioxidului de siliciu, des folosiţi în detergenţi de rufe şi pentru rafinarea petrolului. Numite ZTC (zeolite-templated carbons), structurile au fost investigate pentru proprietăţile interesante posibile, deşi creatorii au fost incababili să descopere identitatea lor de schwarzite, cu care chimiştii au lucrat (teoretic) timp de decenii, scrie Phys.

Bazându-se pe aceste studii teoretice, chimiştii au prezis că schwarzitele vor avea proprietăţi electronice, magnetice şi optice care vor putea fi relevante pentru catalizatori şi electrozi, cu spaţii interne mari ideale pentru stocarea şi separarea gazelor.

„Avem acum reţeta pentru realizarea acestor structuri, ceea ce este important pentru că, dacă le construim, putem să le explorăm comportamentul”, a precizat Berend Smit, profesor adjunct de inginerie chimică şi biomoleculară la UC Berkeley şi un expert în materiale poroase precum zeoliţii şi structuri metalo-organice.

Noul studiu a fost publicat în jurnalul Proceedings of the National Academy of Sciences.

Un nou material multifuncţional poate fi esenţial într-o sumedenie de aplicaţii tehnologice