Home » Știință » Atmosfera Pământului este plină de particule. O imagine publicată de NASA arată amploarea fenomenului

Publicat: 30.08.2018
Nu pot fi observate cu ochiul liber, dar aerul este plin de particule de sare, fum, praf şi alte reziduuri microscopice.

NASA a publicat recent o imagine uimitoare, dar şi înfricoşătoare cu aerosolii de pe întreaga planetă. Conform Tech Times, cu ajutorul sateliţilor şi a senzorilor de la sol, agenţia a reuşit să creeze o hartă care prezintă norii de particule ce plutesc pe tot globul.

Ce sunt aerosolii?

Aerosolii sunt particule omniprezente lichide sau solide ce se găsesc în curenţii de aer din atmosferă. Aceste particule au mărimi cuprinse între câţiva nanometri şi zeci de micrometri. Aerosolii sunt pretutindeni se găsesc deasuprea oceanelor, mărilor, pădurilor, deşerturilor. oraşelor şi în zonele rurale.

Aceste particule lichide sau solide sunt produse de o serie de fenomene naturale sau realizate de om, susţine NASA. Aproximativ 90% din aerosolii prezenţi în aer au origini naturale. În imagine culoarea albastră reprezintă aerosolii proveniţi din apa mărilor, iar culoarea mov reprezintă norii de praf. Cei 10% dintre aerosolii produşi de oameni se regăsesc în regiunile industriale sau cele urbane. Acestea provin de la automobile, centrale electrice, incineratoare, sobe sau lumânări.