Home » Stiinta » Apă pe Jupiter? Descoperirea ce poate creşte şansele dezvoltării ”vieţii exotice” pe gigantul gazos

Autor: Oana Bujor 09.02.2018
Cercetătorii au detectat, pentru prima oară, nori de apă în interiorul Marii Pete Roşii de pe Jupiter. Descoperirea realizată în interiorul furtunii vechi de un secol oferă noi informaţii despre modul în care Jupiter s-a dezvoltat şi dacă pe această planetă a existat sau poate exista viaţa.

„Descoperirea apei pe Jupiter este un lucru extrem de important”, a afirmat astrofizicianul Mate Adamkovics din cadrul Universităţii Clemson. „Studiul actual se axează pe Marea Pată Roşie, însă în proiectele viitoare vom încerca să estimăm cât de multă ape se află pe întreaga planetă şi în cele din urmă dacă există posibilitatea existenţei vieţii”, a adăugat el.

Conform Mail Online, studiul mai arată că planeta ar fi migrat în locaţia sa actuală. „Având în vedere exoplanetele pe care le-am observat până acum, se pare că planetele s-au format într-o anumită locaţie şi apoi au către alte locaţii,” a declarat profesorul Imke de Pater, profesor din cadrul UC Berkeley.  „Aşadar ce s-a întâmplat în sistemul nostru solar? S-a format Jupiter în regiunea în care se află Neptun în prezent?” se întreabă el.

Sursa-NASA

Prin analizarea Marii Pete de pe Jupiter cu ajutorul telescoapelor termosensibile NASA a putut observa urme ale apei în norii planetei.  Având în vedere presiunea apei, combinată cu măsurătorile realizate de cercetători se pare că Jupiter are de 2 până la 9 ori mai mult oxigen decât Soarele . Descoperirea confirmă astel supoziţiile teoretice sau ale modelelor simulate pe computer care preziceau abundenţa apei pe Jupiter.

De asemenea acest luru creşte posibilitatea existenţei „vieţii exotice”, susţine NASA. În adâncurile Marii Pete Roşii temperaturile sunt propice, iar razele luminoase ce pătrund uneori ar putea favoriza un tip de viaţă exotică după cum afirmă membrii agenţiei.