Home » Stiinta » Există viaţă pe Marte? Unul dintre cercetătorii misiunii Viking susţine că viaţa pe Planeta Roşie a fost descoperită în urmă cu peste 40 de ani

Autor: Oana Bujor 09.08.2018
În 1976, sondele de aterizare Viking, deţinute de NASA, ajungeau pe Marte pentru a obţine răspuns la una dintre cele mai importante întrebări ale omenirii: „Există viaţă pe Planeta Roşie?”.

Gilbert Levin a fost principalul cercetător din cadrul experimentului de detectare a vieţii Vikings’ Labeled Release (LR). Conform FoxNews, instrumentul a obţinut un răspuns pozitiv în ambele locuri de amartizare. Însă cercetătorii nu au ajuns la un consens privind acurateţea rezultatelor.

În 1977, Levin a concluzionat că experimentul a descoperit viaţă pe Marte. În prezent, la mai bine de 40 de ani de la amartizarea sondelor Viking, Levin consideră că NASA nu a manevrat cum se cuvine rezultatele oferite de Viking. „Sunt sigur că NASA ştie de existenţa vieţii pe Marte”, a afirmat el în iulie. Bărbatul a acerut reexaminarea datelor furnizate de Viking LR.

De-a lungul celor 40 de ani, mai multe sonde şi rovere ar fi colectat informaţii despre viaţa pe Marte, spune Levin. Există „dovezi subtanţiale privind viaţa microbiană de pe Planeta Roşie”, a declarat el.

Urme de metan

Ca exemplu, Levin a afirmat că roverul Curiosity al NASA a descoperit creşteri ale nivelului de metan, ciclice. Mai bine de 90% din metanul din atmoafera Pământului este generat de către microbi şi organisme. Însă şi interacţiunea chimică dintre apă şi roci poate produce metan, aşadar nu poate fi considerată o dovadă clară a existenţei vieţii pe Marte, spun cercetătorii.

De asemenea, Curiosity a descoperit molecule organice în sedimente de rocă, vechi de 3 miliarde de ani.

Apă

În iulie 2018, misiunea Mars Express condusă de Agneţia Spaţială Europeană  furniza informaţii despre existenţa unui lac subteran la polul sud al planetei. Mai multe sonde au descoperit apă pe Marte, a declarat Levin, aşadar „apa nu mai reprezintă o problemă”.

Levin a mai adăugat că imaginile furnizate de Curiosity ar putea înfăţişa stromatolite, structuri construite de microbi pe Pământ. Tot ceea ce am învăţat despre rocile sedimentare de pe Marte, spune Levin, arată că microorganismele pământene pot să supravieţuiască, printre acestea fiind incluse şi radiaţiile puternice, presiunea scăzută sau temperaturile reduse.

Mai multe dovezi

Unul dintre veteranii misiunii Viking, ce este în prezent cercetător în cadrul  Space Science Institute din Boulder, Colorado, afirmă că „este timpul să tratăm cu seriozitate căutarea vieţii pe Marte”. Clark a dezvoltat un instrument ce măsoară compoziţia solului marţian.

„Din câte ştim de la misiunea Viking, Marte este mult mai potrivit pentru dezoltarea vieţii decât credeam anterior.

Însă astrobiologul Dirk Schulze-Makuch a afirmat că orice declaraţie privind viaţa pe Marte necesită o serie importantă de dovezi pentru a fi susţinută.

Facebook a eliminat sute de conturi, grupuri și pagini ale unei mișcări extremiste